DOELGROEP

Iedereen die het geven en ontvangen van feedback verder wilt ontwikkelen.

DETAILS
  • Accreditatie kan in overleg worden aangevraagd
  • Extern of in-company
  • Inhoudsdeskundige trainers
  • Aantal deelnemers minimaal 8 en maximaal 12 (afhankelijk van geldend protocol Covid-19)
  • Mono-/multidisciplinair
UITVOERING
  • 3 dagdelen, in overleg ochtend, middag, avond
  • De cursus wordt verdeeld over tenminste 3 weken
INSCHRIJVEN
  • Interesse is deze cursus? Inschrijven kan in groepsverband, informeer naar de mogelijkheden
  • Bij vragen kun je contact met ons opnemen via info@edu-line.nl of 046-2077 039
Feedback met collega's
DELEN
Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Feedback met collega’s

Inhoud

Feedback wordt gezien als een krachtig leermiddel. Toch blijkt het geven en ontvangen van feedback nog niet zo makkelijk. Het aanspreken van een collega op gedrag dat jou in de weg zit, is niet altijd makkelijk. Hoe geef je feedback? Welke reactie kan je collega geven en hoe reageer je daar dan op? Welke factoren zijn van invloed bij het geven en ontvangen van feedback en op welke wijze kun je hier rekening mee houden?

Tijdens deze cursus gaan we in een veilige omgeving aan de slag met communicatievaardigheden rondom feedback. Ook wordt ons Model Feedup (wat wil ik bereiken?) – feedback (hoe doe ik het?) – feedforward (hoe moet ik verder?) geïntroduceerd (EDU-line/ZorgSense 2015).

Zijn er specifieke wensen rondom de inhoud en/of uitvoering van deze cursus, neem dan gerust contact op voor het opzetten van een maatwerktraject.

Leerdoelen

De deelnemer:

  • Beschrijft het doel van feedback en bespreekt dit met anderen
  • Legt uit welke feedbackregels gehanteerd kunnen worden
  • Legt uit op welke wijze hij/zij de communicatie met anderen kan beïnvloeden
  • Herkent verschillende communicatievormen en past deze toe tijdens een trainingssituatie
  • Verwoord het Model Feedup (wat wil ik bereiken?) – feedback (hoe doe ik het?) – feedforward (hoe moet ik verder?) en past dit toe tijdens een trainingssituatie

Onderdelen

  • Een voorbereidende praktijkopdracht
  • Casusbespreking, casusanalyse en verbetervoorstellen
  • Trainingssituaties
  • Model Feedup (wat wil ik bereiken?) – feedback (hoe doe ik het?) – feedforward (hoe moet ik verder?) (EDU-line/ZorgSense, 2015)
  • Nabespreking met ‘take homemessages’

Thema’s

  • (Professionele) communicatie
  • Referentiekader
  • Feedback en samenwerking
  • Vervolg ná feedback