Hardcover Book PEP
DOELGROEP
  • Acute zorg verpleegkundigen
  • Arts(en)-assistenten / co-assistenten.
DETAILS
  • Accreditatie: V&V/KNMG
  • Studiebelasting:
    – E-learning en toets: 7 uur
    – Praktijkdeel initiële cursus: 8 uur
    – Praktijkdeel herhalingscursus: 6 uur
  • Certificaat: na afsluiting per e-mail in pdf-formaat
UITVOERING
  • Extern of in-company
  • Inhoudsdeskundige trainers
  • Aantal deelnemers (afhankelijk van geldend protocol Covid-19)
  • Mono-/multidisciplinair
INSCHRIJVEN
  • Interesse is deze cursus? Inschrijven kan in groepsverband, informeer naar de mogelijkheden
  • Bij vragen kun je contact met ons opnemen via info@edu-line.nl of 046-2077 039
Pediatric Emergency Procedures
REVIEWS

Gemiddelde beoordeling:

8.5
8.5/10
(75)
DELEN
Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Pediatric Emergency Procedures (PEP) voor Acute zorg verpleegkundigen

Kinderen belanden om uiteenlopende redenen in het ziekenhuis, als gevolg van een acute situatie zonder onderliggend ziekteprobleem, zoals bij een trauma of als gevolg van complicaties van een aanwezige ziekte of een medische behandeling.
In deze cursus zullen verschillende aspecten van de zorg voor het kind, in het bijzonder het vitaal bedreigde kind, belicht worden. Basiskennis is een eerste vereiste om te kunnen begrijpen waarom de zorg voor het kind andere (extra) eisen stelt aan de zorgverlener dan bij een volwassen patiënt.
De methodische benadering bij de opvang van een vitaal bedreigd kind, bijvoorbeeld tijdens een stabilisatie-/resuscitatieprocedure, vormt een belangrijk onderdeel van deze cursus.
Klinisch redeneren is de rode draad in de verschillende cursusonderdelen.

Inhoud

  • Deel 1 – Ontwikkeling van het kind
    – Fysieke, functionele en psychosociale ontwikkeling
    – Kind en ziekenhuis
    – Kwaliteitsaspecten
  • Deel 2 – Opvang van het vitaal bedreigde kind
    – Crew Resource Management (CRM)
    – 5-Stappen model in de praktijk
    – Primary Assessment
    – Secondary Assessment
  • Deel 3 – (Acute) Pathologie bij kinderen
    – Acute aandoeningen
    – Chronische aandoeningen
    – Infectieziekten
    – Psychosociale problemen
    – Huiselijk geweld en kindermishandeling
  • Deel 4 – Trauma bij kinderen
    – Hoofd-/CWK-letsel
    – Thoraxletsel
    – Buik-/bekkenletsel
    – Extremiteitenletsel
    – Brandwonden
    – Verdrinking
    – Intoxicaties
    – Corpora aliena

Onderdelen:

  • E-learning & e-toets
  • Klassikale/teambijeenkomst (workshops/scenariotraining)

Ga naar de website van onze academy en bekijk direct de e-elarning.

cursus evaluaties

Wij vinden de ervaringen en meningen van onze cursisten belangrijk. We nemen deze ook mee in de verdere ontwikkeling van onze cursussen en trainingen. Na elke cursus/training ontvangen cursisten een evaluatieformulier. Hieronder zie je per cursusdatum de gemiddelde score en eventueel enkele opmerkingen.

Cursusdag: 15-09-2021
Opdrachtgever: MUMC+

Gemiddelde score:   

8.9
  • Prettig dat de toets vooraf gemaakt moest worden. Hierdoor fijn praktijk/casussen kunnen oefenen op de praktijkdag
  • Erg leuke dag, enthousiaste mensen
  • Ik vond het heel fijn dat we de toets voorafgaand de les moesten maken. Aan het einde van de dag zou ik ‘vol’ zitten met informatie en weinig concentratie nog over hebben voor de toets.
  • Duidelijke, fijne en super leerzame lesdag! (ik werk op IC, volwassenen en heb/had geen ervaring met (opvang bij) kinderen).
Cursusdag: 23-06-2021
Opdrachtgever: MUMC+

Gemiddelde score:   

7.9
  • Leuke interessante dag, duidelijke, heldere uitleg en veel interactie!
  • Was duidelijk en leerzaam
  • Ik heb erg veel geleerd van de cursus. Sommige zaken (zoals bijv. intuberen) waren niet heel relevant voor mijn rol als kinderverpleegkundige, maar wel leerzaam.
  • Prettig dat de theorieherkansing zo flexibel kon worden ingepland, dank daarvoor!
Cursusdag: 20-05-2021
Opdrachtgever: MUMC+

Gemiddelde score:   

8.9
  • Voor mij ging de diepgang soms wel wat ver. Ik heb dingen gedaan (bijvoorbeeld een botnaald zetten) die op mijn werkplek nooit zullen voorkomen. Echter was dit wel heel interessant en leuk om te zien!
  • Super fijne cursus! Vooraf een beetje een lesdag waar ik tegen opzag maar het was super leerzaam, leuk en interactief ingedeeld.
  • Een hele leuke en leerzame dag gehad. Beide instructeurs gaven gepassioneerd les, creëerde een veilige leeromgeving en gaven een reële casustraining met toegevoegde waarde voor in de praktijk. De dag was goed georganiseerd met een lekkere lunch en groot aanbod aan koffie en thee etc. Een leuke een leerzame dag!
  • Super leerzame en veilige dag gehad! Ondanks dat er bij ons bijna nooit een kind komt, toch het gevoel dat ik het na deze dag zou kunnen met mijn collega’s !
Cursusdag: 19-05-2021
Opdrachtgever: MUMC+

Gemiddelde score:   

7.9
  • Wel een erg lange dag maar super leerzaam. Op zich zouden er wat mij betreft meer PEP momenten mogen zijn gedurende de opleiding.
  • Je leert er veel van om het te zien en te ervaren maar specifiek gericht casussen oefenen van je eigen afdeling zou ik fijner vinden. Verder alles goed geregeld en was het een leuke leerzame dag!
  • Ik vond de casus van de kinder ic heel interessant en leuk om te doen! Hier ook enorm veel van geleerd omdat deze echt van toepassing was op de Kinderafdeling
  • Fijne les, goed ervaren
  • Ik vond de cursusdag erg leerzaam en op een goede manier gegeven. Ik wil graag een compliment geven aan (ik weet haar naam helaas niet meer) de dame van de PICU die er gisteren bij was. Zij hield in haar casussen rekening met de verschillende werkvelden (en niet alleen opvang op de SEH). Top!
  • Ik wil een compliment maken aan Liesbet. Ik vond dat ze heel mooi de scenariotraining gebruikte om juist wel de setting aan te passen aan de leerlingen in de groep (SEH/IC/Recovery). Hierdoor was de casus heel dynamisch.
  • Het was een prettige cursus, koppeling tussen theorie en praktijk kwam duidelijk aan bod.