Volg onze ontwikkelingen op de voet en bekijk op deze pagina het laatste nieuws van EDU-line. Ook op Facebook en LinkedIn worden regelmatig updates geplaatst.
Vondenhoff, R., “Critical Companionship, een actief-leren-model voor de praktijk” (2013).
Intercollegiale toetsing is in veel beroepstakken nog geen gemeengoed. Toch groeit de overtuiging dat er meer aandacht moet zijn voor frequente monitoring van de performance
“Trainen tegen trauma” in vakblad ARBO (2012)
Trainingen in mentale weerbaarheid moeten politiemensen en medewerkers in de zorg beter wapenen tegen schokkende gebeurtenissen, intimidatie en geweld. Onverwerkte ervaringen kunnen anders leiden tot
Castermans,G., “Waarborg voor kwaliteit van verpleegkundig handelen, 2011”
Binnen de beroepsvereniging V&VN IC staan de aspecten kwaliteit, veiligheid en deskundigheid van de (Ic-)verpleegkundigen hoog in het vaandel. Vanuit deze gedachte werd in 2009
“Het lukt niet op een vlot” in Limburg Onderneemt (2010)
door drs. Peter Swelsen | Maastricht – Tijdens een teambuildingsdagje op de Ardennen leer je collega’s op een andere manier kennen. Dat kan heel verfrissend
Castermans, G., “IC-verpleegkundigen gaan voor kwaliteit” 2008
In 1997 heeft IC-verpleegkundig Nederland de registratie van IC-verpleeg- kundigen overgenomen van het ministerie van VWS. De Nederlandse Vereniging van Intensive Care Verpleegkundigen (NVICV) heeft
EDU-line “Competentiegericht opleiden binnen organisaties”, 2006
Competentie; waar hebben we het over? Het begrip competentie is binnen de literatuur regelmatig onderwerp van gesprek. De Onderwijsraad heeft in 2002 een rapport uitgebracht