edu-line nieuws

Volg onze ontwikkelingen op de voet en bekijk de laatste nieuwsberichten van EDU-line. Ook op Facebook en LinkedIn worden regelmatig updates geplaatst.

recent nieuws

Cursusboeken PEP en EPAP nu te bestellen!

๐˜ฟ๐™ค๐™š๐™ก๐™œ๐™ง๐™ค๐™š๐™ฅ: acute zorg professionals (i.o.) / kinderverpleegkundigen De cursusboeken PEP (Pediatric Emergency Procedures) en EPAP (Emergency Procedures Adult Patients) dienen als

Emergency Procedures Adult Patients (EPAP) geaccrediteerd

Goed nieuws, onze cursus ๐™€๐™ข๐™š๐™ง๐™œ๐™š๐™ฃ๐™˜๐™ฎ ๐™‹๐™ง๐™ค๐™˜๐™š๐™™๐™ช๐™ง๐™š๐™จ ๐˜ผ๐™™๐™ช๐™ก๐™ฉ ๐™‹๐™–๐™ฉ๐™ž๐™š๐™ฃ๐™ฉ๐™จ (๐™€๐™‹๐˜ผ๐™‹) is door de Kwaliteitsregisters V&VN en NVSHV opnieuw geaccrediteerd, zowel de

Wij gaan verhuizen per 1 mei!

Ons bedrijf groeit, en naast alle vernieuwingen in onze cursussen en trainingen zijn we ook toe aan een nieuwe locatie,

Zorggroep Elde staat voor gastvrijheid

Overal wordt gesproken over gastvrijheid en klantgerichtheid. Niet alleen in horecagelegenheden en detailhandel staat gastvrijheid hoog op de agenda. Ook binnen de gezondheidszorg is het fenomeen steeds meer zichtbaar en proberen instellingen zich hierdoor te onderscheiden. Een cliรซnt van een zorginstelling beoordeelt de zorg vooral op de wijze waarop hij/zij aan de balie begroet en geholpen wordt, de vriendelijkheid van de zorgmedewerkers, de uitstraling van de inrichting en de wachttijden. Of de uitvoering van een medische handeling of de uitleg over een behandeling kwalitatief op orde is, blijkt voor een cliรซnt vaak niet te beoordelen aangezien hij/zij een leek is. Het vertrouwen dat de cliรซnt hierin moet hebben wordt wel bepaald door de wijze waarop de cliรซnt benaderd wordt en in hoeverre de cliรซnt gehoord wordt.
Elke organisatie vindt het belangrijk dat zijn gast tevreden is. De tevreden gasten komen terug en zullen vooral positief over de organisatie spreken. Er kan gezegd worden dat een tevreden gast het beste reclamebord is voor de organisatie. Ook in de gezondheidszorg kunnen cliรซnten kiezen naar welke zorginstelling ze gaan voor behandeling, dagbesteding en/of wonen. Bij slechte ervaringen en/of negatieve verhalen zullen veel cliรซnten de mogelijkheden onderzoeken naar een andere zorginstelling te gaan. 
Zorggroep Elde in Brabant heeft ervoor gekozen de functie van gastvrijheidsmedewerker te introduceren. Dit is een brede functie waarin gastvrijheidstaken taken rondom voeding samen gaan. Zorggroep Elde ziet het belang te investeren in het opleiden van medewerkers die met een brede combinatie van taken het onze gasten zo goed mogelijk naar de zin kunnen maken. 

Onlangs ontvingen de eerste 21 medewerkers daarvoor een officieel certificaat. Zij hebben met goed gevolg de cursus Gastvrijheid (“Gericht en vriendelijk zijn”) afgerond. Een cursus die op verzoek van Zorggroep Elde is opgezet door EDU-line in samenwerking met Summa College Facilitair. In de cursus is veel aandacht voor vaardigheden en competenties op het gebied van gastvrijheid (hospitality), serviceverlening en samenwerking, maar ook voor koken en voeding.ย 
De cursus is afgerond met een mooie afsluitende opdracht waarin de cursisten directie, management, collega’s en andere genodigden op een gastvrije wijze trakteerden op een heerlijk diner.
Leesย hierย het artikel dat hierover is verschenen in de media.ย Meer weten?Neem contact met ons op en laat u verrassen!